3D-modelleren en Face Value

Deze activiteit bestaat uit twee onderdelen. In de eerste 2 lessen ga je aan de slag met 3D-modelleren: hier ontdek je het werk van de 16e-eeuwse schilder Jeroen Bosch én leer je vervolgens jouw eigen digitale wereld te creëren in de 3D-software Sculptris.

In de volgende 3 lessen duik je in de wereld van ‘facial recognition’ ofwel gezichtsherkenning. Je leert kritisch te kijken naar de sociale aspecten van gezichtsherkenning. Vervolgens ontdek je hoe gezichtsherkenning werkt door met speciale software aan de slag te gaan met technieken om gezichtsherkenning te misleiden.

Wat kun je verwachten?

  • Modelleer een op Jeroen Bosch-geïnspireerde wereld met Sculptris

  • Duik in de wereld van mediakunst, big data, algoritmes en gezichtsherkenning

  • Ga zelf aan de slag met de technologie achter gezichtsherkenning.

Meld je vóór zondag 12 mei aan via het aanmeldformulier. Let op: voor sommige activiteiten is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar.

Data

17, 24 en 31 mei & 7 en 14 juni.

Tijden

Iedere vrijdag om 14:30 uur, vijf weken lang.